Förbannade tjuvar!!

Jag ber om ursäkt i förväg för eventuell rambling i det här inlägget. Jag är nämligen så himla upprörd just nu!
Visst förstår jag att fans vill lägga in roliga texter, citat, intervjuer och tidningsartiklar på sina hemsidor och bloggar. Men om de nu inte översätter den där artikeln själv, så kan de väl för fasen skriva något slags tack till översättaren, allra helst med länk till sidan där man publicerat översättningen?!!
Jag tillbringade omkring 4 timmar med att översätta en flera sidor lång artikel för min hemsida. Nyss hittade jag hela översättningen på en liten tjejs blogg - utan ett ord om vem som översatt den. Jag blir så förbannad när folk inte visar någon respekt alls och inte låtsas om (eller har någon aning om) allt det arbete andra lägger ner för att andra ska ha lite kvällsnöje i tio minuter!!!
Vill inte peka ut bloggen där jag hittade detta. Tyvärr finns nog mina översättningar överallt på hela internet, utan någon hänvisning till mig eller min hemsida. Men that's life, antar jag.

Kommentarer
Postat av: Kimo

Inte peka ut? Varför inte? :P ;)

Men visst, du har rätt. Det är fruktansvärt irriterande och respektlöst att sno texter så där. Det ironiska är att hon förmodligen är för ung för att ens fatta vad hon har gjort. Hoppas att hon fick med stavfelet jag hittade också, haha! ;P

... vi kanske borde börja sätta någon slags copyright på våra artiklar. XD

2008-04-11 @ 08:12:43
URL: http://kimeo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0